icoontjes_groen_analyse

Storytelling voor impactmakers

een authentiek verhaal aan de basis van alles wat je doet en zegt

Verhalen emotioneren, inspireren en verbinden. Maar hun échte superkracht? Ze kunnen daadwerkelijk verandering teweegbrengen. Ze laten zien hoe de wereld er uit kan zien als we ons samen inzetten. Verhalen bieden nieuwe perspectieven. Ze zorgen ervoor dat we elkaar beter begrijpen en verbondenheid voelen, met elkaar en een hoger doel.

Storytelling helpt je...

  • verbinden met klanten en medewerkers.
  • je duurzaamheidsmissie verder brengen.
  • gefocust blijven op de impact die je wilt maken.
  • vertrouwen en betrokkenheid te creëren.
  • de wereld veranderen!

je bedoeling

Jouw verhaal begint bij je 'bedoeling'. Het gaat over waar je vandaan komt, wat je hebt ervaren en wat jouw vuurtje heeft aangewakkerd om een 'force for good' te zijn in de wereld. Het is een verhaal dat gaat over wat jou aan het hart ligt en waarom. Het is de bron, de aanstekelijke energie die anderen aan het denken én doen zet. Dit verhaal is jouw superkracht en jij (of je bedrijf) bent de held!

je droom

Als je één wens mocht doen om iets te veranderen in de wereld, wat zou dat zijn? Hoe zou die ideale wereld er uit zien? Een levendig en positief toekomstbeeld schetsen helpt mensen om aansluiting te vinden bij je verhaal. Het biedt perspectief en de motivatie om bij te dragen aan die mooie toekomst. Het verbindt je op een diepere laag met je medewerkers, klanten of volgers.

je missie

Een goede bedoeling en een droom vormen de basis voor je verhaal, maar met je missie - je concrete acties - doorleef je je verhaal pas echt. Je komt na wat je belooft en dat is wat het authentiek maakt. Het is het stukje dat jouw bedrijf, product of merk onweerstaanbaar maakt voor je klanten. Door te doen wat je zegt en te zeggen wat je doet enthousiasmeer je anderen om bij te dragen aan je missie!

Jouw eigen onweerstaanbare 'origin story'

Storytelling is meer dan een mooi verhaal - het is geen marketingtool, geen laagje groene glitter dat verhult dat je eigenlijk troep verkoopt. De pure kracht van duurzame storytelling zit 'm in oprechtheid, authenticiteit en geloofwaardigheid. En wat is er nu geloofwaardiger dan een waargebeurd en doorleefd verhaal? Mét een ambitieuze missie.

Jouw eigen story is een gids die je kunt raadplegen wanneer je even uit koers wordt geblazen. Een raadgever waar je alles wat je zegt en doet aan kunt toetsen. Een fundament dat je werknemers en klanten helpt begrijpen aan welke missie ze zich verbinden. En een leidraad en inspiratie voor de content die je deelt met de wereld.

En als je nu denkt dat dit verhaal een groots en meeslepend drama moet zijn om indruk te maken; think again. Ik geloof dat in de kern van ieder goed hart een verhaal verscholen zit. Als jij je ervoor open durft te stellen, zal ik het je bewijzen!

Lorenza Verbaten

plan jouw impactgesprek

Let op! Dit impactgesprek is bedoeld voor missiegedreven ondernemers die een positieve afdruk op de wereld willen achterlaten. Betekent dit dat je al 100% duurzaam bezig moet zijn? Zeker niet! Het betekent wel dat jouw duurzaamheidsmissie voortkomt uit een intrinsiek, diep verlangen naar een eerlijkere, groenere wereld.

Ben jij dit? Plan dan een (online) impactgesprek met me in.