missie
Onze gezamenlijke cirkel van invloed vergroten
"Ik wil doen wat ik kan om de wereld beter achter te laten dan hij nu is, voor volgende generaties, voor mijn eigen zoontje. Maar als ik eerlijk ben, doe ik het ook voor mezelf. Ik houd van de natuur, ik krijg kortsluiting van oneerlijkheid, en narigheid op tv krijg ik niet van mijn netvlies. Het besef dat je individuele invloed beperkt is kan je machteloos maken, maar volgens mij zijn er maar drie keuzes: accepteren, wegkijken of iets doen binnen jouw cirkel van invloed. Ik kies de derde optie!
Ik ben ervan overtuigd dat de rol van communicatie heel groot is, in onze enorme maatschappelijke opgaven. Door die kracht te bundelen met jouw ondernemerschap en MVO-missie gaan we samen de wereld een stukje mooier maken!"
Lorenza Verbaten

“Dit is het ware geluk – ingezet worden voor een doel dat je zelf als groot beschouwt. Een natuurkracht worden. Ik ben van mening dat mijn leven toebehoort aan de hele samenleving. Daarvoor zal ik doen wat ik kan, zolang ik leef. Het leven is voor mij geen kaarsje, maar een schitterende fakkel. En voor ik hem overdraag aan een nieuwe generatie, zal ik hem zo helder mogelijk laten branden.”
George Bernhard Shaw (1856 – 1950)
uit: ‘De zeven eigenschappen van effectief leiderschap’ van Stephen Covey.
Waarom ik geloof dat een succesvolle MVO-missie niet zonder communicatie kan
Ik geloof dat heldere communicatie bijdraagt aan het succes van jouw organisatie en hierdoor aan de hogere missie; een mooiere wereld. Hoe? Enkele voorbeelden:
- (Potentiële) klanten kiezen voor jou, in plaats van je minder maatschappelijk betrokken concurrent.
- Je wordt een inspiratiebron of thought leader voor andere bedrijven, je draagt bij aan het veranderen van de mindset van ondernemers – ‘Zo kan het ook!’.
- Je trekt gemakkelijker de generatie medewerkers aan die nu worden opgeleid om niet alleen in winst, maar ook in maatschappelijke betrokkenheid te denken.
- Door ook bewust te kiezen voor like-minded leveranciers en partners, geef je een sterk signaal af.
Dit zijn nog maar een paar voorbeelden van hoe communicatie je helpt bij het versnellen van je MVO-missie. Zelfs als die nog niet perfect is. Neem jouw klanten, medewerkers en stakeholders mee op jouw ontdekkingsreis. Wees niet bang voor kritiek, maar zie het als een kans en nodig uit om mee te denken. Want Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen doe je altijd samen!
3 pilaren voor duurzame communicatie
Of je nu al jaren maatschappelijk verantwoord onderneemt, of je pas kortgeleden de eerste stappen hebt gezet – samen met mijn partners en team bied ik je de drie hoofdingrediënten voor een duurzame communicatiestrategie, die je helpen bij het verwezenlijken van je MVO-missie.

ONDERBOUWEN VAN JE MISSIE
Krijg je ook zo’n jeuk van bedrijven of merken die het woord ‘duurzaam’ te pas en te onpas gebruiken, zonder argumentatie? Of misschien realiseer je je nu dat jij dit zelf ook doet… Concreet en meetbaar maken vormt de basis voor jouw communicatiestrategie.

INTERNE ORGANISATIE MEENEMEN
Probeer jij je MVO-missie top-down op te leggen of betrek je je interne organisatie er intensief bij? Wij geloven dat een bottom-up benadering uitzonderlijk veel kansen biedt. Voor je communicatie, maar ook voor het verstevigen en versnellen van je MVO-missie.

communicatiestrategie
Goede communicatie is authentiek, en begint altijd bij het antwoord op de vraag ‘waarom’? Die waarden zouden als een rode draad door je communicatie heen moeten lopen (intern en extern). Hier helpen we je op strategisch, tactisch en operationeel niveau bij.
PLAN EEN VRIJBLIJVEND MVO-MISSIEGESPREK
Wat is jouw MVO-missie en waar loop je tegenaan in de uitvoering én de communicatie? Krijg je de neuzen in je bedrijf niet dezelfde kant op, wil je geen loze statements maken, mis je de juiste handjes of expertise in je bedrijf om je MVO-doelen écht te verweven in je communicatiestrategie? Wat jouw vraag ook is, ik help je graag verder tijdens een vrijblijvend MVO-missiegesprek.