Mijn missie:
'samen onze cirkel van invloed vergroten'
"Ik wil doen wat ik kan om de wereld beter achter te laten dan hij nu is, voor volgende generaties, voor mijn eigen zoontje Timo. Maar als ik eerlijk ben, doe ik het ook voor mezelf. Ik houd van de natuur, ik krijg kortsluiting van oneerlijkheid, en narigheid op tv krijg ik niet van mijn netvlies. Het besef dat je individuele invloed beperkt is kan je machteloos maken, maar volgens mij zijn er maar drie keuzes: accepteren, wegkijken of iets doen binnen jouw cirkel van invloed. Ik kies de derde optie!
Ik ben ervan overtuigd dat de rol van communicatie heel groot is, in onze enorme maatschappelijke opgaven. Door die kracht te bundelen met jouw ondernemerschap en MVO-missie gaan we samen de wereld een stukje mooier maken!"
Lorenza Verbaten
“Dit is het ware geluk – ingezet worden voor een doel dat je zelf als groot beschouwt. Een natuurkracht worden. Ik ben van mening dat mijn leven toebehoort aan de hele samenleving. Daarvoor zal ik doen wat ik kan, zolang ik leef. Het leven is voor mij geen kaarsje, maar een schitterende fakkel. En voor ik hem overdraag aan een nieuwe generatie, zal ik hem zo helder mogelijk laten branden.”
George Bernhard Shaw (1856 – 1950)
uit: ‘De zeven eigenschappen van effectief leiderschap’ van Stephen Covey.
Waarom ik geloof dat de wereld mooier maken begint bij verhalen vertellen
Ik geloof dat de wereld schreeuwt om verandering en dat er ondernemers en grote organisaties zijn die daar gehoor aan geven. We zijn op de goede weg. Toch horen we in het nieuws en op onze social media tijdlijnen vooral hoe slecht het met de wereld gaat. Tuurlijk, nodig om mensen wakker te schudden, maar hoop en handelingsperspectief zijn minstens zo belangrijk om mensen in beweging te krijgen. Daarom pleit ik voor het vertellen van die mooie, hoopvolle verhalen. Ik vertel ze en help ondernemers daarbij om uit hun schulp te kruipen. Mogen ze anderen inspireren om ook in actie te komen. Er hangt te veel van af om het niet te doen.
plan jouw impactgesprek
Let op! Dit impactgesprek is bedoeld voor missiegedreven ondernemers die een positieve afdruk op de wereld willen achterlaten. Betekent dit dat je al 100% duurzaam bezig moet zijn? Zeker niet! Het betekent wel dat jouw duurzaamheidsmissie voortkomt uit een intrinsiek, diep verlangen naar een eerlijkere, groenere wereld.
Ben jij dit? Plan dan een (online) impactgesprek met me in.