tekstoptimalisatie groen

Een duurzaam contentplan

content in dienst van jouw duurzame ambities

 Een authentiek en puur verhaal is de basis voor elk sterk impactbedrijf of -merk als je het mij vraagt.

Maar wat kun je vervolgens met zo'n verhaal? Hoe verweef je het in je communicatie, zodat je publiek (klanten, maar ook medewerkers) zich met je boodschap identificeren, en zich met je bedrijf verbonden voelen?

Met een contentplan behoud je voortdurend de focus op wat je wilt bereiken en bewaak je de zuiverheid van je verhaal. Ik help jou, je communicatiemedewerker(s) of je externe team van contentspecialisten hiermee graag op weg.

een contentplan helpt je...

  • om te laten zien waar jij voor staat en hoe je leeft naar je waarden.
  • contact leggen met je publiek; medewerkers, klanten, volgers, stakeholders.
  • meer aandacht te vragen voor de thema's waar je je voor inzet.
  • je duurzaamheidsmissie verder te brengen.
  • de wereld te veranderen!

je verhaal

De zoveelste post over zonnepanelen op je dak of een bijdrage aan een goed doel. Alle beetjes helpen natuurlijk, maar het blijven losse flodders. Aan de basis van een sterke contentstrategie staat dan ook een authentiek verhaal dat uitlegt waarom jij wilt bijdragen aan een betere wereld, en hoe. Het loopt als een rode draad door je bedrijf heen. Ik help je door het opschrijven van jouw verhaal.

je dilemma's

Ken je ze; van die gelikte posts waarin bedrijven schooien om schouderklopjes voor hun duurzame acties? Soms terecht, vaak discutabel. Tegelijkertijd houd jij je in omdat je bang bent voor claims of openlijk kritiek omdat je nog niet 100% duurzaam bent. Maar er is een middenweg, en die heet de 'kracht van imperfectie'. Ik help je met het contentplan communiceren vanuit kwetsbaarheid en eerlijkheid.

je successen

Je bent een mens met een missie en ook al ben je misschien nog niet daar waar je wilt zijn, op grote én kleine successen mag je trots zijn. Doordat jouw verhaal missiegedreven is, gaat je content dieper dan standaard jubelverhalen. 

Met een contentplan help ik jou je content naar een hoger niveau brengen. 

 

Een praktisch contentplan

In een contentplan maak je de creatieve doorvertaling van je visie - je kernverhaal - naar de dagelijkse praktijk. Je wilt tenslotte niet steeds in herhaling vallen, maar wel dat de content je boodschap en missie versterkt.

Naast de inhoud biedt het contentplan ook een leidraad voor ondersteunende zaken als de juiste tone-of-voice, kleurgebruik, toepassing van grafische elementen en sfeerbeelden.

In het contentplan geef ik bovendien hoog-over-advies over je huidige content en kanalen, én praktische verbetertips. Met dit plan kun jij of je communicatieteam direct aan de slag.

Contentcreatie liever uitbesteden aan De Duurzame Redactie? Kijk hier!

 

Ontwerp zonder titel (25)

plan jouw impactgesprek

Let op! Dit impactgesprek is bedoeld voor missiegedreven ondernemers die een positieve afdruk op de wereld willen achterlaten. Betekent dit dat je al 100% duurzaam bezig moet zijn? Zeker niet! Het betekent wel dat jouw duurzaamheidsmissie voortkomt uit een intrinsiek, diep verlangen naar een eerlijkere, groenere wereld.

Ben jij dit? Plan dan een (online) impactgesprek met me in.